Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului.

Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului. Sursa poza si informatii: biziday.ro

În luna mai, piața auto din România s-a confruntat cu cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini noi din întreaga Uniune Europeană, înregistrând o diminuare de 32,7% comparativ cu aceeași lună din 2024. Această evoluție vine într-un context în care, la nivelul UE, în primele cinci luni ale anului, volumul total al înmatriculărilor a scăzut ușor, cu 0,6%.

În luna mai, în România au fost înmatriculate aproximativ 10.500 de vehicule, scăderea fiind urmată de Estonia cu un declin de 26%. Dacă ne uităm la perioada ianuarie-mai, piața auto românească a înregistrat un declin de 12,8%, cu 54.200 de vehicule înmatriculate, fiind devansată doar de Malta și Estonia.

De la începutul anului, preferințele consumatorilor români încep să se schimbe, reflectând o scădere cu 42% a înmatriculărilor de mașini 100% electrice (2.800 de unități). În aceeași perioadă, vehiculele hibride au cunoscut o creștere de 23%, atingând 26.000 de unități, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au înregistrat scăderi de 34% și respectiv 43%.

La nivel european, aproape 702.000 de mașini electrice au fost vândute în primele cinci luni, ceea ce a crescut cota lor de piață la 15,4%, reflectând o creștere față de 12% în anul anterior. Mașinile hibride au câștigat și ele popularitate, cu 1,6 milioane de unități înmatriculate, ajungând la o cotă de 35%, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au scăzut la o cotă combinată de 38% de la 48%.

Reduceri semnificative ale vânzărilor de vehicule pe combustibili tradiționali au fost observate și în alte țări europene, precum Franța (-34%), Germania (-26%), Italia (-15%) și Spania (-13%).

Context și Perspective

Această tendință de scădere poate indica o schimbare în preferințele consumatorilor spre soluții mai ecologice și eficiente din punct de vedere energetic. Totuși, pentru a încuraja o tranziție mai lină către vehiculele electrice, ar putea fi necesare mai multe stimulente fiscale și investiții în infrastructura de încărcare. Această evoluție ar putea avea implicații semnificative atât pentru economie, cât și pentru eforturile de reducere a emisiilor de carbon.


Tudor Marinescu

Tudor Marinescu are 34 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Ploiești. Crescut în zona centrală a orașului și absolvent de Jurnalism la Universitatea București, Tudor a ales să se întoarcă acasă pentru a spune poveștile care contează. Cu un ton echilibrat și o prezență activă pe teren, este mereu acolo unde se întâmplă lucruri importante — fie că vorbim de decizii locale, inițiative civice sau oameni care inspiră. Tudor scrie cu respect față de cititor și pasiune pentru orașul în care a crescut. Pentru el, Ploieștiul nu este doar un subiect de presă, ci o comunitate în care crede.

Știri Generale

Știri Generale
Atac violent în plină zi în districtul Holosiivskyi, cinci focuri de armă trase. Ancheta este în desfășurare.
Brooks Nader, apariție îndrăzneață la Paris fără sutien într-o rochie transparentă cu buline! Supermodelul american atrage din nou privirile.
Confuzie Repetată: Familie din Ploiești Trezește În Zori la Mascați, de 10 Ori în 4 Luni
Consiliul Județean Prahova continuă să susțină infrastructura de mediu
Evenimente si cultura

Consiliul Județean Prahova continuă să susțină infrastructura de mediu

Cum sunt păcăliți românii la achiziția cartofilor și altor legume în piețele din București
Cuvintele de rămas bun ale Andei, tânăra ucisă de fostul partener în Mureș, îngrozită că și fiul ei va fi ucis.
Detalii pentru Șoferi începând cu 10 Iulie, Ora 16:00
Dronă artizanală se prăbușește după ce intră neautorizat din Belarus. NATO în alertă!
Epave germane dezvăluite de seceta istorică pe Dunăre la Porțile de Fier
exploziile petardelor îi complică încercarea de a se apăra.
Flota britanică F-35, afectată de lipsa de personal și piese, operațională doar o treime din timp; coroziunea și costurile crescute îngreunează misiunile.