Muncă de Ocnaș pentru o Răsplată Insignifiantă

Muncă de Ocnaș pentru o Răsplată Insignifiantă Sursa poza si informatii: phonline.ro

La cinci decenii de la inaugurarea Transfăgărășanului, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, actorul Jean Paler reflectează asupra unei perioade dificile din viața sa. Cunoscut în întreaga țară pentru cariera sa artistică, Paler a fost unul dintre tinerii soldați care au contribuit la construcția acestui proiect uriaș, o experiență pe care o descrie ca fiind marcantă și dureroasă.

O experiență dificilă și marcată de pierderi

Transfăgărășanul, supranumit „Drumul printre nori”, a fost construit între 1970 și 1974 la ordinul lui Nicolae Ceaușescu și servește ca o conexiune crucială între Muntenia și Transilvania. Jean Paler își amintește perioada petrecută acolo ca fiind extrem de grea, cu pierderi umane semnificative care nu au fost recunoscute oficial. De-a lungul celor doi ani de muncă în condiții dure, mulți dintre colegii săi soldați au pierit din cauza accidentelor survenite în timpul lucrărilor.

Compensații insuficiente pentru munca depusă

Deși munca titanică era promisă a fi bine recompensată, realitatea a fost cu totul alta. Paler s-a trezit, la sfârșitul celor doi ani de muncă fizică intensă, cu un CEC de doar 400 de lei, o sumă insuficientă chiar și pentru a-și cumpăra o pereche de pantofi. Această decepție a rămas vie în memoria sa, subliniind tragedia și lipsa de considerație pentru cei care au lucrat ani întregi la construirea drumului.

Regulile riguroase de circulație pe drumul renumit

Astăzi, Transfăgărășanul este un punct de atracție turistică major, atrăgând vizitatori din toate colțurile lumii. Deși este un drum pitoresc, siguranța rămâne o prioritate, cu acces permis doar în perioada sezonului cald. Celebrul expert auto și pilot, Titi Aur, recomandă echiparea adecvată a vehiculelor atunci când se redeschid drumurile, subliniind necesitatea anvelopelor de iarnă sau de vreme rea la începutul sezonului.

În pofida trecutului său dificil, Transfăgărășanul rămâne un simbol al ingeniozității tehnice și un punct de reper pentru frumusețea naturală a României. Cu toate acestea, pentru Jean Paler și mulți alții care au contribuit la realizarea sa, acest drum este și o amintire vie a unui capitol dureros din viața lor.


Tudor Marinescu

Tudor Marinescu are 34 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Ploiești. Crescut în zona centrală a orașului și absolvent de Jurnalism la Universitatea București, Tudor a ales să se întoarcă acasă pentru a spune poveștile care contează. Cu un ton echilibrat și o prezență activă pe teren, este mereu acolo unde se întâmplă lucruri importante — fie că vorbim de decizii locale, inițiative civice sau oameni care inspiră. Tudor scrie cu respect față de cititor și pasiune pentru orașul în care a crescut. Pentru el, Ploieștiul nu este doar un subiect de presă, ci o comunitate în care crede.

Știri Generale

Știri Generale
Ajută-mă să-l găsesc pe Poco, motanul pierdut din Ploiești! Detalii importante și contact pentru oricine l-a văzut sau îl poate aduce acasă.
Câștiguri Record În Contexte De Infrastructură Precara
Ce a declanșat schimbarea bruscă a stării sale de sănătate?
Condiții Noi pentru Achiziția Auto în Prezența Restanțelor Fiscale
Cum a Revoluționat Afacerile în Ploiești Anilor '90
Descoperă ceaiul-minune pe care specialiștii îl recomandă pentru scăderea colesterolului și îmbunătățirea sănătății cardiovasculare. Află cum să-l consumi corect.
descoperirea ce a revoluționat medicina și a prefigurat antibioticele moderne.
detalii de la Spitalul Orășenesc
Donald Trump impune taxe de 50% pentru importurile din Brazilia, escaladând tensiunile cu Lula da Silva în disputa legată de Jair Bolsonaro.
economisește energie reducând factura la curent prin evitarea orelor de vârf. Află greșelile comune!
Fetești, Făcăeni și zonele învecinate așteaptă grindină uriașă și furtuni violente între 17:30 și 18:30.