modernizarea drumurilor, podurilor și căilor ferate.

modernizarea drumurilor, podurilor și căilor ferate. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Pe fondul tensiunilor geopolitice din Europa, Comisia Europeană a subliniat necesitatea modernizării infrastructurii pentru a face față unui potențial scenariu de conflict.

Într-o discuție recentă cu Financial Times, Apostolos Tzitzikostas, comisarul european pentru Transporturi, a anunțat un plan amplu de investiții pentru revizuirea drumurilor și căilor ferate din Uniunea Europeană. Cu un buget de 17 miliarde de euro, UE își propune să îmbunătățească rețelele de transport pentru a sprijini mișcările rapide ale forțelor NATO, în eventualitatea unei agresiuni din partea Rusiei.

Infrastructură insuficientă pentru nevoile militare

Situația actuală a infrastructurii de transport din Europa nu este adecvată pentru trecerea eficientă a tancurilor și trupelor NATO. "Problemele potențiale includ blocaje în tuneluri, prăbușiri de poduri și întârzieri cauzate de procedurile de frontieră," a explicat Tzitzikostas. Greutatea tancurilor, aproximativ 70 de tone, depășește considerabil limitele impuse camioanelor obișnuite care circulă pe drumurile europene.

Planuri pentru îmbunătățire

Fondurile alocate vor acoperi modernizarea și extinderea infrastructurii existente, dar și dezvoltarea unor proiecte noi, detaliile fiindu-ne păstrate momentan secrete din motive de securitate. Strategia include crearea a patru coridoare militare esențiale care vor consta în revizuirea a circa 500 de proiecte de infrastructură.

Presiune pe termen scurt

Aceste modernizări sunt plasate în cadrul bugetar 2028-2034, fiind distincte de angajamentele de apărare, care prevăd ca țările membre să aloce 5% din PIB-ul lor pentru sector. Până la 1,5% din aceste resurse pot fi redirecționate pentru infrastructura civilă cu potențial utilizare militară.

"În prezent, relocarea echipamentelor militare și a trupelor din vestul în estul Europei necesită un timp de câteva săptămâni sau chiar luni," a subliniat Tzitzikostas, punctând nevoia stringentă de eficientizare a căilor de acces.

Această măsură subliniază importanța unui sistem de transport robust, capabil să răspundă prompt în situații de criză, consolidând astfel siguranța și cooperarea la nivel european.


Tudor Marinescu

Tudor Marinescu are 34 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Ploiești. Crescut în zona centrală a orașului și absolvent de Jurnalism la Universitatea București, Tudor a ales să se întoarcă acasă pentru a spune poveștile care contează. Cu un ton echilibrat și o prezență activă pe teren, este mereu acolo unde se întâmplă lucruri importante — fie că vorbim de decizii locale, inițiative civice sau oameni care inspiră. Tudor scrie cu respect față de cititor și pasiune pentru orașul în care a crescut. Pentru el, Ploieștiul nu este doar un subiect de presă, ci o comunitate în care crede.

Știri Generale

Știri Generale
Dorința Familiei și Mesajul Profund din Ziua Înmormântării
Felix Baumgartner, iubitul Mihaelei Rădulescu, condus pe ultimul drum în Austria, locul său special de odihnă finală, 30 iulie.
Ilona Brezoianu, însărcinată în 5 luni, împreună cu soțul Andrei, se relaxează în Vama Veche | Poze din vacanță la mare!
Mobilizare AUR, donații de indemnizații pentru victimele inundațiilor din Suceava și Neamț.
Povestea Controversată a Dianei și a Iubitului său Mult Mai Vârstnic, Edgar!
Rodia, aliatul ignorat din magazine pentru o sănătate cardiovasculară optimă!
Un Colț de Liniște Neatins pe Litoralul Românesc
19% dintre copiii abuzați în Franța provin din România și Bosnia-Herțegovina. Franța trebuie să reevalueze abordarea traficului de minori și să recunoască statutul lor de victime.
32 de suspecți de sabotaj reținuți în Polonia, acționând la comanda Rusiei, inclusiv cetățeni din America Latină și Europa de Est
ADI Deșeurilor Prahova și BIN GO Solutions SRL extind infrastructura pentru un management integrat al deșeurilor în orașele din județul Prahova
Află noile tarife și impactul majorării TVA la 21%