navele limitate și suprataxele impuse de operatori – Analiză The Guardian

navele limitate și suprataxele impuse de operatori – Analiză The Guardian Sursa poza si informatii: biziday.ro

În Europa, valurile de căldură au adus cu ele provocări pentru transportatorii de mărfuri, care se confruntă cu niveluri scăzute ale râurilor. Rinul, o arteră principală a transporturilor din Germania, este acum navigabil doar pe jumătate în sectoare precum Duisburg și Koln, forțând operatorii să limiteze încărcăturile și să aplice taxe suplimentare pentru a compensa pierderile.

Impactul asupra comerțului european

Aproape 200 de milioane de tone de mărfuri tranzitează anual căile navigabile germane, iar Rinul, al doilea cel mai mare fluviu din Europa, este vital. Însă, nivelurile scăzute ale apei, exacerbate de precipitațiile insuficiente de săptămâna trecută, au martelat acest flux comercial. Situația este similară și în Ungaria, unde Dunărea, esențială pentru transportul maritim și agricol, suferă de același fenomen.

Situația în alte țări europene

În Polonia, râul Vistula a ajuns la cel mai scăzut nivel din istoria măsurătorilor, cu temperaturi de peste 30 de grade Celsius ținându-se constante în Varșovia și puține precipitații pentru a atenua situația. Pe de altă parte, în Yorkshire, compania locală de apă a raportat un nivel de umplere al rezervoarelor de doar 56% la sfârșitul lunii iunie, un procent semnificativ mai mic decât media obișnuită de 82%.

Probleme și perspective viitoare

Aceste circumstanțe nu sunt o noutate. The Guardian reamintește cum, acum trei ani, producătorii germani au întâmpinat situații similare din cauza scăderii nivelului Rinului. Mai mult, în 2022, EDF, un important furnizor de energie din Franța, a trebuit să reducă producția la centralele nucleare din cauza temperaturii ridicate a apelor Ronului și Garonnei, care nu erau adecvate pentru răcirea reactoarelor.

În contextul schimbărilor climatice continue, administratorii navigabili și operatorii de transport trebuie să își planifice strategiile cu mare atenție pentru a gestiona provocările persistente ale vremii extreme și ale resurselor de apă din ce în ce mai fluctuante.

Adaptat de la sursa originală: The Guardian


Tudor Marinescu

Tudor Marinescu are 34 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Ploiești. Crescut în zona centrală a orașului și absolvent de Jurnalism la Universitatea București, Tudor a ales să se întoarcă acasă pentru a spune poveștile care contează. Cu un ton echilibrat și o prezență activă pe teren, este mereu acolo unde se întâmplă lucruri importante — fie că vorbim de decizii locale, inițiative civice sau oameni care inspiră. Tudor scrie cu respect față de cititor și pasiune pentru orașul în care a crescut. Pentru el, Ploieștiul nu este doar un subiect de presă, ci o comunitate în care crede.

Știri Generale

Știri Generale
Dorința Familiei și Mesajul Profund din Ziua Înmormântării
Felix Baumgartner, iubitul Mihaelei Rădulescu, condus pe ultimul drum în Austria, locul său special de odihnă finală, 30 iulie.
Ilona Brezoianu, însărcinată în 5 luni, împreună cu soțul Andrei, se relaxează în Vama Veche | Poze din vacanță la mare!
Mobilizare AUR, donații de indemnizații pentru victimele inundațiilor din Suceava și Neamț.
Povestea Controversată a Dianei și a Iubitului său Mult Mai Vârstnic, Edgar!
Rodia, aliatul ignorat din magazine pentru o sănătate cardiovasculară optimă!
Un Colț de Liniște Neatins pe Litoralul Românesc
19% dintre copiii abuzați în Franța provin din România și Bosnia-Herțegovina. Franța trebuie să reevalueze abordarea traficului de minori și să recunoască statutul lor de victime.
32 de suspecți de sabotaj reținuți în Polonia, acționând la comanda Rusiei, inclusiv cetățeni din America Latină și Europa de Est
ADI Deșeurilor Prahova și BIN GO Solutions SRL extind infrastructura pentru un management integrat al deșeurilor în orașele din județul Prahova
Află noile tarife și impactul majorării TVA la 21%