Scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi din UE; Mașinile electrice câștigă teren în timp ce benzina și dieselul pierd popularitate.

Scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi din UE; Mașinile electrice câștigă teren în timp ce benzina și dieselul pierd popularitate. Sursa poza si informatii: biziday.ro

În primele șase luni ale anului, piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat o mică scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Însă, chiar și cu această scădere, mașinile electrice prind tot mai mult teren, stabilind un nou record de 869.271 de vânzări, ceea ce le conferă 15,6% din piață.

Mașinile pe benzină și diesel par să-și piardă din popularitate, cum era de așteptat. Cota de piață a autoturismelor pe benzină a scăzut semnificativ, ajungând la 28,4%, în timp ce cea a mașinilor diesel a ajuns la un modest 9,4%.

Primele trei piețe mari — Germania, Belgia și Țările de Jos — determină creșterea segmentului electric, fiecare raportând cifre pozitive semnificative, cu Germania în frunte, având o creștere de 35,1%. În opoziție, Franța a înregistrat o contracție de 6,4% pentru acest segment.

Din fericire pentru iubitorii de mașini verzi, modelele hibrid-electrice nu doar că și-au păstrat uzualul, dar au crescut în popularitate, având o cotă de piață de 34,8% după ce piața a absorbit aproximativ 1,94 milioane de unități. Alte forme de vehicule ecologice, cum ar fi hibridele plug-in, au înregistrat o creștere mai modestă, ajungând la 8,4% din totalul vânzărilor auto din regiune.

Declinul pare să fie continuu pentru autoturismele tradiționale pe benzină, cu o scădere globală de 21,2% până în iunie 2025. Franța, Germania, Italia și Spania sunt printre țările care au înregistrat cele mai semnificative pierderi.

Aceste date indică o schimbare clară în industria auto europeană, cu o direcție tot mai accentuată spre soluțiile de mobilitate verde, un trend care are potențialul de a influența și piața din Iași și România. Dacă tendințele continuă, ne putem aștepta ca, în viitorul apropiat, și la nivel local să vedem o creștere în adoptarea mașinilor electrice, parte dintr-un efort mai amplu de a reduce impactul asupra mediului.


Tudor Marinescu

Tudor Marinescu are 34 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Ploiești. Crescut în zona centrală a orașului și absolvent de Jurnalism la Universitatea București, Tudor a ales să se întoarcă acasă pentru a spune poveștile care contează. Cu un ton echilibrat și o prezență activă pe teren, este mereu acolo unde se întâmplă lucruri importante — fie că vorbim de decizii locale, inițiative civice sau oameni care inspiră. Tudor scrie cu respect față de cititor și pasiune pentru orașul în care a crescut. Pentru el, Ploieștiul nu este doar un subiect de presă, ci o comunitate în care crede.

Știri Generale

Știri Generale
Dorința Familiei și Mesajul Profund din Ziua Înmormântării
Felix Baumgartner, iubitul Mihaelei Rădulescu, condus pe ultimul drum în Austria, locul său special de odihnă finală, 30 iulie.
Ilona Brezoianu, însărcinată în 5 luni, împreună cu soțul Andrei, se relaxează în Vama Veche | Poze din vacanță la mare!
Mobilizare AUR, donații de indemnizații pentru victimele inundațiilor din Suceava și Neamț.
Povestea Controversată a Dianei și a Iubitului său Mult Mai Vârstnic, Edgar!
Rodia, aliatul ignorat din magazine pentru o sănătate cardiovasculară optimă!
Un Colț de Liniște Neatins pe Litoralul Românesc
19% dintre copiii abuzați în Franța provin din România și Bosnia-Herțegovina. Franța trebuie să reevalueze abordarea traficului de minori și să recunoască statutul lor de victime.
32 de suspecți de sabotaj reținuți în Polonia, acționând la comanda Rusiei, inclusiv cetățeni din America Latină și Europa de Est
ADI Deșeurilor Prahova și BIN GO Solutions SRL extind infrastructura pentru un management integrat al deșeurilor în orașele din județul Prahova
Află noile tarife și impactul majorării TVA la 21%