Lamborghini își menține producția de mașini pe benzină și hibride plug-in pentru încă un deceniu, în contextul cererii reduse pentru vehicule electrice de lux.

Lamborghini își menține producția de mașini pe benzină și hibride plug-in pentru încă un deceniu, în contextul cererii reduse pentru vehicule electrice de lux.

Sursa poza si informatii: biziday.ro

Introducere

Renumitul constructor auto Lamborghini a anunțat că nu va trece la producția exclusiv electrică până în cel puțin 2035, alegând să rămână fidel motoarelor pe benzină și hibride. Stephan Winkelmann, directorul executiv al Lamborghini, a explicat că clienții săi sunt atrași de zgomotul și experiența oferite de aceste motoare clasice.

Corpul articolului

Stephan Winkelmann a subliniat faptul că scăderea interesului pentru mașinile de lux 100% electrice a creat pentru Lamborghini oportunitatea de a amâna tranziția completă către electricitate. În următoarea lună, Lamborghini urmează să ia o decizie importantă cu privire la viitorul model Lanzador, care ar putea fi un plug-in hibrid sau complet electric.

În prezent, Lamborghini, parte a grupului Volkswagen, oferă trei modele principale: supermașinile Temerario și Revuelto, care sunt hibride plug-in, și SUV-ul de lux Urus, disponibil în versiuni pe benzină și hibrid plug-in. Interesant de menționat este că modelul Urus reprezintă mai mult de jumătate din vânzările companiei.

Deși Lamborghini și-a planificat inițial lansarea unui model electric ce ar fi urmat să succeseze Urusul până în 2029, acum acest proiect a fost amânat până cel puțin după 2035. În plus, ediția limitată a supercarului Fenomeno, care va avea doar 30 de unități și prețuri ce pornesc de la 3 milioane de euro fiecare, marchează implicarea Lamborghini în segmentul de lux extrem.

Context și comparații

Comparativ cu Lamborghini, Ferrari, un competitor italian de seamă, intenționează să lanseze primul său model complet electric, Elettrica, în următorul an. Chiar și în contextul acestei diferențe strategice, Winkelmann a subliniat că Lamborghini nu neglijează presiunile privind reducerea emisiilor de carbon.

Uniunea Europeană intenționează să interzică vânzările de mașini pe motorină și benzină, inclusiv hibridele plug-in, începând cu 2035. Totuși, în Regatul Unit, există prevederi care permit excepții pentru producătorii cu un volum redus de producție, categoria în care intră și Lamborghini.

Aceasta este o perioadă semnificativă pentru industria auto, iar deciziile marilor producători vor avea un impact considerabil asupra viitorului mobilității. Pentru locuitorii Iașului și nu numai, această veste reflectă schimbările și provocările din industria auto globală.


Tudor Marinescu

Tudor Marinescu are 34 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Ploiești. Crescut în zona centrală a orașului și absolvent de Jurnalism la Universitatea București, Tudor a ales să se întoarcă acasă pentru a spune poveștile care contează. Cu un ton echilibrat și o prezență activă pe teren, este mereu acolo unde se întâmplă lucruri importante — fie că vorbim de decizii locale, inițiative civice sau oameni care inspiră. Tudor scrie cu respect față de cititor și pasiune pentru orașul în care a crescut. Pentru el, Ploieștiul nu este doar un subiect de presă, ci o comunitate în care crede.

Știri Generale

Știri Generale
CFR suspendă 37 de trenuri din cauza datoriilor de 100 milioane lei pentru taxa de utilizare a căii ferate.
Chifle cu Nutella – Rețetă pentru gustări fragede, aromate și cremoase
Descoperă rețeta turcească mai puțin cunoscută în România.
Dezinformările despre explozia din Rahova pe rețelele sociale fac parte dintr-o campanie coordonată pentru a submina încrederea în instituțiile statului.
Diferenţa de vârstă dintre Flavia Mihăşan şi Andrei Ciobanu, noul cuplu din showbiz
Gustări rapide și delicioase pentru orice moment
Minora de 9 ani dispărută, căutată prin Ro-Alert, a fost găsită în siguranță.
Mutate în Apartamente Sigure pe Termen Lung
O metodă revoluționară de măsurare a tensiunii arteriale promite să salveze mii de vieți
Pui de câine salvat în Ploiești.
Sanae Takaichi, prima femeie premier a Japoniei, cunoscută pentru viziuni conservatoare și propuneri controversate privind politica de securitate.